Předchozí fotka
Další fotka

Zakladatelé

Jan Prokop

Jan Prokop

Neposedné tvrdohlavé dítě, které toužilo být designérem, pilotem Formule 1, ale jak se později ukázalo, největší osobnostní předpoklady měl pro vše, co souvisí s obchodem. Protože je detailista, velmi rychle si osvojil i dovednosti, které pro rozvoj obchodu potřeboval nejvíce – marketing a PR. Svoji profesionální kariéru začal v roce 1992 jako prodejce luxusního kancelářského nábytku a poradce v oblasti návrhů kancelářských, ale i bytových interiérů. Prodávat drobné produkty spotřební povahy mu nepřišlo hodné jeho talentu. A protože byl posedlý velkými a významnými věcmi, nemohl nepřijmout nabídku svého tehdejšího profesora Michala Konečného, aby se stal makléřem tzv. přímých obchodů s akciemi v jeho nově zakládané firmě. Ta byla i zakládajícím členem Burzy cenných papírů Praha, a tak ho příležitost katapultovala do společensky respektované pozice již v průběhu prvního ročníku studií v oboru bankovnictví – finance. S ukončením burzovní horečky po kuponové privatizaci začal hledat další výzvu a vzpomněl si na slova svého učitele z průmyslovky. Ten říkal: „Kluci, dělejte v životě jen to, co vás baví. Když mě poslechnete, budete ve svém oboru nejlepší a nebudete mít nikdy nouzi o práci!“ A tak Jan Prokop v roce 1997 oprášil své dětské sny a spolu s Michalem Jelínkem založil firmu Creative Services, s. r. o., orientovanou na průmyslový design, obchodní činnost a poradenské služby spojené s rozvojem obchodu s netradičními komoditami.

Prostřednictvím této společnosti se dostal v roce 1998 do kontaktu s firmou ELTON hodinářská, a. s., a došlo k zahájení dlouhodobé spolupráce. Jan Prokop se nejvíce angažoval v oblasti vývoje nových produktů, nové obchodní strategie, marketingu, ale i samotného obchodu. V letech 2000–2012 patřil mezi akcionáře společnosti ELTON a z pozice obchodního ředitele se podílel na celkové přeměně tohoto velkovýrobce náramkových hodinek v prestižní manufakturu.

Specialitou Jana Prokopa je obchodní podpora a poradenství zákazníkům, kteří zatouží po unikátních hodinkách vyrobených podle svých individuálních preferencí. Zúročuje tak dvacetileté zkušenosti s rozvojem:

  • nové obchodní a marketingové strategie, orientované na zakázkovou a solitérní výrobu
  • designu, konstrukce a technologických možností výrobce
  • vkusu a nároků VIP klientely.

Tyto zkušenosti mu umožňují nalézat nový a nový kreativně-konstrukční prostor pro vznik dalších solitérních hodinek.

Jeho heslo zní: „Zákazník by se měl stát součástí příběhu svých hodinek!“

Z minulých let je Jan Prokop znám i jako aktivní organizátor skupinových projektů limitovaných a inicializačních sérií, které umožnily vznik úplně nového modelu hodinek a zároveň rozložení vývojových nákladů na širší skupinu zákazníků. Jednalo se například o:

  • PRIM Chronomag Limited Edition – čtyřicet kusů hodinek Linea 40 s kalibrem PRIM 66
  • PRIM Chronomag Žlutá série Igen 38
  • PRIM Rider Jawa l. e. – motorkářské hodinky pro skupinu dvaceti VIP vlastníků limitované série motocyklů JAWA 650
  • PRIM Diplomat 40 i. e. – inicializační série dvaceti kusů hodinek Diplomat s pouzdrem zvětšeným z 34 mm na 40 mm
  • PRIM Tiger Sqn p. e. – privátní série hodinek pro piloty 231. Tygří letky vrtulníků Mi-24 z Přerova
  • PRIM Hippo Sqn p. e. – privátní série hodinek pro piloty vrtulníků Mi-117
Martin Bro

Martin Brož

Mistr hodinář, člověk nadmíru povolaný v otázkách nejen klasických hodinek, ale i věžních hodin. Patří mezi málo těch, kteří se o dochované mechanické věžní hodiny pravidelně starají. Hodiny umístěné na secesní budově na rohu Václavského náměstí vyrobila firma Heinz v roce 1840 a jsou charakteristické dřevěným kyvadlem. Stroj hodin je původní. Jedinou modernizací prošel způsob natahování pera pohánějícího soukolí. Byl přidán elektromotor, který se stará o dotažení péra v pravidelných intervalech. Vzhledem ke stáří stroje je nutné provádět jeho pravidelnou kontrolu, promazání a seřízení. Jenom díky takové péči ho ještě nepotkal osud bezpočtu jiných hodin, které již byly dávno nahrazeny elektrickými. Právě díky těmto zkušenostem měl Martin Brož tu správnou kvalifikaci pro dříve zmiňovaný projekt „pivního orloje“.

Pražský rodák Martin Brož byl hodinkami posedlý už od dětství, a tak jeho cesty nemohly vést jinam než do hodinářské školy v Polné u Jihlavy. Právě tam začal snít svůj sen o výrobě vlastních hodin a hodinek.

Doslova ho fascinovaly složité věci v hodinářském oboru, ke kterým měl možnost se zblízka dostat při školou organizovaném zájezdu do Švýcarska na výstavu ojedinělých a z hlediska výroby složitých hodinek.

Po dokončení školy se zabýval opravami převážně starožitných hodin a hodinek a učil se podle potřeby vyrábět chybějící součástky. Od roku 2002 má vlastní obchod a dílnu na Václavském náměstí v pasáži U Stýblů (dříve pasáž Alfa), kde zákazníkům poskytuje plný servis hodinářských služeb včetně prodeje. Ještě před zahájením samostatné výroby si šel Martin Brož pro rady k praktikovi a váženému učiteli Otomaru Filipenskému, který psal technické knihy pro hodináře. Tento muž mu dodal odvahy k uskutečnění jeho snu. Mnoho rad dostal Martin také od Georga Thomase, svého učitele na americké hodinářské škole, který v mládí vyrobil i několik kusů hodinek s tourbillionem. Zakázkovou kusovou výrobu hodinek vlastního designu odstartoval Martin Brož v roce 2001. Po mechanické stránce začal svou výrobu jednoručičkovým mechanismem, který si získal pozornost odborné veřejnosti. Později uvedl další speciality, jako je excentrické umístění ručiček, retrograde a regulátor. V posledních letech usilovně vyvíjí kompletně vlastní mechanický strojek, kterým chce nahradit výchozí švýcarské kalibry nejvyšší kvality, jež dosud používal jako základ pro svou tvorbu.

Top button